'Ημουν εγώ


Ότι ακολουθεί δεν αποτελεί δικαιολογία.

Πέμπτη 30.03.2017 16:10
Κατεβαίνω με το μηχανάκι την Κατσιμίδι μεταξύ Λαμπράκη και Παπάφη. Κάποιες φορές όταν κολλάω και έχω αργήσει ανεβαίνω στο πεζοδρόμιο για να κερδίσω χρόνο. Πάντα όταν συναντώ κάποιον πεζό κολλάω δεξιά στον τοίχο και περιμένω να περάσει. Ξέρω πως είμαι στον χώρο του παράνομα, ο μόνος τρόπος να διαχειριστώ μέσα μου την παρανομία μου και να σεβαστό τον χώρο του πεζού εφόσον μπήκα - εισέβαλα στον χώρο του είναι να σταματήσω και να περιμένω να περάσει.

Το ίδιο έκανα και την μέρα που περιγράφω. Απ' την αντίθετη κατεύθυνση ανέβαινε πεζός, κόλλησα στον τοίχο απ' την αντίθετη μεριά που ανέβαινε κάνοντας νόημα να προχωρήσει ξέροντας

πως είμαι λάθος. Ο πεζός που έτυχε να 'ναι δρομέας και τον ήξερα φατσικά σήκωσε το κινητό του καταγράφοντας 'με και μου 'πε ευγενικά ''μπορείτε να κατεβείτε απ' το πεζοδρόμιο''. Είχε δίκιο, απόλυτο ως προς τον χώρο που βρισκόμουν.

Αισθάνθηκα άσχημα και θέλοντας να νοιώσω καλύτερα και να μαλακώσω το κλίμα μέσα μου κυρίως, είπα: ''έχεις δίκιο τρέχουμε και μαζί σε αγώνες στο βουνό''. Με τον ίδιο τόνο μου είπε: ''ναι αλλά κατεβείτε κάθε μέρα κατεβάζω πολλούς από εδώ''. Πριν απαντήσω (αυτό που προανέφερα) και ενώ η καταγραφή συνεχίζονταν ήδη η μπροστά μου ρόδα είχε κατέβει στον δρόμο. Συνέχισα λέγοντας: ''έχεις δίκιο βιαζόμουν'', για να πάρω την απάντηση ''όλοι βιαζόμαστε'' με την καταγραφή να συνεχίζεται. Τον χαιρέτησα και έφυγα....

Και εκεί ξεκίνησαν οι σκέψεις και τα συναισθήματα... ''Έπεσα'' κι ήρθε ντροπή διότι έχω επίγνωση ποιος είμαι, που είμαι, που πάω, πως πάω. Θύμωσα που πήγα να κάνω επαφή με έναν άκαμπτο άνθρωπο που δεν είχε διάθεση να δεχθεί την συγνώμη. Ήρθαν σκέψεις γιατί ξέρω ποιος είμαι, που είμαι, που πάω, πως πάω και σίγουρα δεν πάω με μια κάμερα ''μπαμπούλα'' στο χέρι. 

Θεωρώ πως δεν είναι ιδανικά πλασμένη η κοινωνία μας, ενώ πολλά από αυτά που ζούμε, πράττουμε και ανεχόμαστε είναι φυσικό κομμάτι της κοινωνίας μας που ποτέ δεν μπορεί να δίνει παραδεισένια.

Ίσως ξανανεβώ σε πεζοδρόμιο (λανθασμένα), ίσως όχι.

Ίσως κάποιος να δέχεται μια ταμπέλα σήμανσης καρφωμένη σε ένα υπεραιωνόβιο δέντρο ψηλά στο μονοπάτι ενός βουνού που τρέχουμε ή περπατάμε, εγώ το δέχομαι, άσχετα αν μπορεί να θεωρηθεί πληγή στο περιβάλλον.

Παραδείγματα υπάρχουν πολλά και μπορούν να ειπωθούν πολλές σκέψεις..

Κλείνοντας...''Χαλάστηκα'' διότι, έκανα λάθος όσον αφορά την οδηγική μου συμπεριφορά. Έκανα λάθος προσπαθώντας να κάνω επαφή με κάτι αχαρακτήριστα άκαμπτο φέρνοντας ως μέσο επικοινωνίας και άμβλυνσης την λατρεμένη μου συνήθεια, το τρέξιμο. Τέλος διότι επέτρεψα την δίχως την άδειά μου άρα και παράνομη μαγνητοσκόπηση μου.

Συμπερασματικά, πάντα υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης, ποτέ μια παράνομη πράξη (η δική μου) κατ' αρχήν δεν παύει να 'ναι παράνομη επειδή μπορεί να αποδειχθεί με παράνομο τρόπο, όπως είναι το ίδιο παράνομο να αποδείξεις μια παρανομία παρανομώντας ο ίδιος.

Τέλος επειδή φορούσα κράνος και δεν φαινόμουν στην κάμερα γράφω τις σκέψεις μου κοιτώντας την κάμερα τώρα και λέω ήμουν εγώ.

β.ψ.

Σχόλια στο f/b
Μαρία Για
Για αρχη μπραβο σου που βγαίνεις και το λες δημόσια,θελει θάρρος!Ο κύριος που σου μίλησε ετσι,άσχετα με το ότι τρέχει στο βουνό μαζι σου,είναι απλά φαν του "κάθε νόμιμο είναι και ηθικό"Η ευγένεια είναι το ηθικό στην συγκεκριμένη περίπτωση που,απλα αποψη μου,θα έπρεπε ο κυριος να υπερασπίζεται...Δε τα λεω για να υποστηρίξω ή να υπερασπιστώ καποιον,απλα δε την μπορώ αυτού του τύπου την υποκρισία.
4 χρ.

Eleni Kon
Βαγγέλη, μακάρι όλοι να σέβονταν το πεζοδρόμιο όπως εσύ... με έχουν κορνάρει, μου την έχουν πει που δεν έκανα αμέσως στην άκρη (περπατώντας στο πεζοδρόμιο εννοώ), έχουν κοντέψει να με πατήσουν (στο πεζοδρόμιο επάνω) δικυκλιστές γενικώς (και ποδηλάτες, οι οποίοι είναι συνήθως περισσότερο αγενείς, από όσο έχω παρατηρήσει). Η ευγένεια και η παιδεία αντικατοπτρίζονται σε όλες μας τις κινήσεις, κυρίως στις μικρές και καθημερινές.
4 χρ.

Katerina Chl
Λυπάμαι Βαγγέλη....Δεν ξέρω τι άλλο να πω! Μα από την άλλη χαίρομαι που ήσουν εσύ, γιατί σε ξέρω και σε εμπιστεύομαι γιατί έμαθες, ...ίσως βίαια, ίσως με λάθος τρόπο και με μια δόση άκομψης έκθεσης, μα με μεγάλη γενναιότητα παραδοχής!....Τώρα όσων αφορά την βιντεοσκόπιση...πάντα το βρίσκω σχεδόν ανατριχιαστικό αυτό για όποιο λόγο κι αν γίνεται!

Katerina Kar
Η ακαμψια ειναι υποκρισια !!!
Ο τυπος εχει σοβαρο υπαρξιακο προβλημα.
Και μενα με ενοχλει αφανταστα η αταξια και η παρανομια και απαιτω σεβασμο απο τον συμπολιτη μου υπαρχουν ομως περιστατικα που χρειάζεται περισσοτερη λογικη και ευαισθησια.
Προσωπικα με πληγωνει το ιδιο βαθια και η αταξία και η ακαμψια.

4 χρ.

Ιορδανης Περ
Φίλε για σένα respect...Aλλά ο άλλος άσχετα με το ότι τρέχει στο βουνό, είναι απλά οπαδός του "κάθε τι νόμιμο είναι και ηθικό" που ξέρεις που παραπέμπει...η ευγένεια είναι το ηθικό στην συγκεκριμένη περίπτωση που θα έπρεπε ο τύπος να υπερασπίζεται...sorry δε τα λέω για να σε υπερασπιστώ, αλλά δε την μπορώ αυτού του τύπου την υποκρισία.
4 χρ.

Katerina Kon
Οταν δουλευα στο Μετς ενα πρωι προσπαθουσα με τις ωρες να βρω να παρκαρω γιατι καποιος ειχε παρκαρει στη θεση μου. Περνώντας πεζη απο τη θεση μου, ειδα τον οδηγο και μερικές γυναικες να μπαινουν στο αυτοκινητο, πηγα προς το μερος τους εκνευρισμενη να τους πω οτι κακως ειχαν παρκαρει μπλα μπλα. Καταλαβα ομως οτι ερχονταν απο κηδεια. Απο το πρωτο νεκροταφειο που ειναι εκει κοντα. Μια κυρια ηταν κατακλαμμενη. Σχεδον ντραπηκα. Παντα καποιοι θα ενοχλουν καποιους αλλους αλλα δεν ειναι ιδιοι ολοι οσοι ενοχλουν. Φυσικα δεν ειπα τιποτα.
3 χρ.

keeplife.gr
Σ' ευχαριστώ για τον χρόνο σου να διαβάσεις και να αφήσεις την σκέψη σου Κατερίνα, καλή εβδομάδα - καλό ξημέρωμα!
3 χρ.

Katerina Kon
Σπάνια διαβάζω για την αλλη πλευρα, συνήθως - και σε ενα βαθμο δικαια - μιλαμε μονο για τα δικαιώματα των παθοντων! Αλλα συχνά τα κραδαινουμε καπως..απειλητικά! βρήκα πολυ ενδιαφέρον το κειμενο! Καλη εβδομαδα!

Kostas Moi
Νομίζω ότι πρέπει να πας αυτόφωρο,να δώσεις το δίπλωμα την ταυτότητα και το Ε9.Ενα λάθος έκανες,τίποτα παραπάνω !!
4 χρ.

Tri Evagelia
Καλη αρχη φιλε, ολοι βιαζομαστε... " μια, δεν μπορεις να φανταστεις ποσο, κουρασμενη απο ολους εσας που δεν ξεχωριζεται το δρομο απο το πεζοδρομιο αθηναια πολιτης"

Kat. Kimon
Βαγγέλη, μην ξεχνάς κάτι που είπε κάποιος πριν από πολλά πολλά χρόνια και στην παρπάνω περίπτωση ισχύει και για τους 2 σας. Είπε " ο πρώτος αναμάρτητος ας πετάξει την πέτρα" .....οπότε μην σκας και πολύ!!!!! 04.21

Popi Gr.
Βαγγελη μου εισαι απο τους ανθρωπους που ψαχνεις σε βαθος το καθε τι, θελοντας να εισαι ενταξει και με τον εαυτο σου και με τους αλλους..... Χαιρομαι που βλεπω ακομα τετοιους ανθρωπους αν και ξερω οτι η "βαθια σκεψη" κοστιζει και σπανιζει.... 04.21

Σχόλια

Ο χρήστης Σιώπης είπε…
Αν σε κλείσουν μέσα, τί θα κάνω τις Τρίτες και τις Πέμπτες? Μου λες?